2021. máj 30.

07. Mindent megeszünk...

írta: Kizso
07. Mindent megeszünk...

...volt a címe az első műsoros CPg kazettának, amit anno siheder koromban beszereztem. Valami igazán retek minőségű koncertfelvétel volt rajta a nyolcvanas évek elejéről. A szövegeket már ismertem korábbról, mert ötödikes koromban kaptam az idősebb rockerektől egy olyan kilencvenperces BASF magnókazettát (valaki tudja még mi az?!), aminek az egyik felén  talán a fent említett(??) a CPg koncert volt csak még hitványabb agyonmásolt felvételen, a másikon meg azt hiszem az első ETA demó. Rongyosra hallgattam ezt a kazettát akkoriban a szüleim nagy örömére.

cpgcdnekem.jpg

Valahol az a kazetta indított el a punk felé. Teltek múltak az évek, megcsináltam a barátokkal a magam kis punk zenekarait és úgy hozta sors, hogy szépen sorban sikerült is fellépnünk azokkal a bandákkal különböző színpadokon, akiknek a zenéjén felnőttünk, vagy felnőttem. (CPg, ETA, Auróra, Beatrice, Hétköznapi Csalódások, Elit Osztag, Hisztéria és a társaik...) Ez afféle bakancslista is volt a nekem. Ami különösen kedves volt számomra az az, hogy a CPg- vel sikerült több esetben is játszanunk. Mind a D.I.Y., mind a Shitpump zenekaraimmal felléptünk velük, amikor újraaktivizálták magukat a kétezres években. Számomra Ők voltak a magyar punk! A példaképek, lázadás megtestesítői, akiket aztán a pályájuk elején gyorsan le is csuktak a korábbi ténykedéseik miatt.

Az énekes, Haska Béla nemrégiben bajba került. Ennek apropóján volt egy kis  hazai punk összefogás, ami végül a (fenti képen szereplő) kiadványt eredményezte, illetve azt, hogy a hősünk élete valamelyest a normális mederbe terelődött. Így szerencsére nekem is jutott belőle egy névre szólóan dedikált példány, ami az mellett, hogy megtisztelő számomra, nagyon fontos kiadvány, hiszen ezen a bulin anno én is ott voltam, másrészt egy "új" anyaga az egyik gyerekkori hőseimnek!

 

Szólj hozzá

punk magyar punk zenekarozás Cpg